چرا احراز هویت دیجیتال

چرا احراز هویت دیجیتال

دنیای دیجیتال می‌تواند خطرات امنیتی زیادی را برای کسب و کارهایی که اقدامات پیشگیرانه مناسب تدارک ندیده‌اند، به همراه داشته باشد. این روزها سازمان‌های زیادی در سراسر دنیا به پرداخت جریمه‌های مرتبط با نقض داده‌ها و حریم کاربران محکوم می‌شوند. با توجه به اینکه داده‌ها بزرگ‌ترین دارایی سازمان‌ها و کسب‌وکارها هستند، هر حرکت اشتباهی ممکن است منجر به عواقب جدی مانند سرقت داده‌های هویتی شود. به همین دلیل، صحت سنجی از طریق احراز هویت جهت ورود کاربران ضروری است.

احراز هویت چیست و چرا اهمیت دارد؟

فرایندی است که اطمینان می‌دهد که آن‌ها همان شخصی هستند که ادعا می‌کنند. به طور کلی، احراز هویت را می‌توان در موارد مختلف مورد استفاده قرار داد، اما بیشتر در صنعت مالی شناخته شده هستند. به عنوان مثال، هنگام باز کردن یک حساب بانکی جدید یا درخواست وام، از شما درخواست تأیید هویت می‌شود. همچنین به عنوان یک فرآیند مهم در استاندارد «مشتری خود را بشناسید» (KYC) و مبارزه با پول‌شویی (AML) برای نظارت بر ریسک‌های مشتریان جدید و مبارزه با کلاه‌برداری شناخته می‌شود.

KYC چیست و چرا مهم است؟

«مشتری خود را بشناسید» یا « Know Your Customer» یک استاندارد امنیتی است که به برقراری ارتباط ایمن بین مشتریان و کسب‌وکارها کمک می‌کند. به طور کلی، فرآیند KYC شامل تأیید کارت شناسایی، تأیید چهره، و تأیید سند، مانند بررسی صحت آدرس است. شرکت‌ها احراز هویت مشتریان خود را با رعایت الزامات و قوانین قانونی انجام می‌دهند. شکل خودکارتر KYC اکنون eKYC نامیده می‌شود، به این معنی که شناسایی کاملاً بدون کاغذ انجام می‌شود.

به عبارت دیگر، شیوه‌های مرتبط با KYC به استفاده گسترده از IT و نیاز به محافظت از مشتریان در برابر کلاه‌برداری اینترنتی پاسخ می‌دهد. در مفهوم سنتی، بانک‌ها می‌توانند بررسی‌های KYC را به صورت حضوری انجام دهند. KYC یک گام مهم برای احراز هویت مشتری در مرحله ورود است، زمانی که کسب‌وکار هیچ اطلاعات قبلی در مورد مشتری ندارد. البته باید توجه داشت KYC در اینجا متوقف نمی‌شود، زیرا یک عملیات مستمر در کل سفر مشتری با کسب‌وکار است.

احراز هویت دیجیتال چیست؟

یک فرآیند تأیید هویت از راه دور است که برای رفع نیاز مشتریان امروزی طراحی شده است. از زمانی که بسیاری از کسب‌وکارها به حوزه دیجیتال روی آوردند، مشتریان زیادی به سمت استفاده از محصولات و خدمات این کسب‌وکارها  روی آوردند. با چنین تغییری تعداد حملات سایبری افزایش یافت. به همین دلیل، کسب‌وکارها شروع به جستجوی راه‌حل‌های جدید و بهبودیافته مانند تأیید هویت از راه دور کردند. احراز هویت تضمین می‌کند که سند هویت مشتری جعلی نیست و تمام الزامات امنیتی را برآورده می‌کند.

تقاضا برای خدمات احراز هویت دیجیتال به دلیل راحتی که به ارمغان می‌آورد، بسیار است. به عنوان مثال مؤسسات مالی با بررسی هویت مشتری می‌توانند مطمئن باشند افرادی که از هویت جعلی استفاده می‌کنند یا اسناد را دستکاری می‌کنند، در طول فرآیند احراز هویت تأیید نمی‌شوند.

چگونه eKYC احراز هویت را تغییر داد؟

فراخواندن افراد به شعب بانک‌ها به صورت حضوری به منظور تأیید هویت، به‌ویژه در شرایط امروزی غیرعادی به نظر می‌رسد زیرا مشتریان به دنبال خدمات سریع و ایمن هستند. به همین دلیل، با توجه به تقاضاهای بالا، اکنون کسب‌وکارها راه حل‌های eKYC را به روش‌های سنتی احراز هویت ترجیح می‌دهند. eKYC نسخه‌های سنتی احراز KYC را تغییر داد و بسیاری از فرآیندها را خودکار کرد. eKYC مزایای بسیاری به همراه دارد که در ادامه به مزایای استفاده از آن اشاره می‌کنیم:

  • افزایش سرعت: فرایندی که هفته‌ها زمان می‌برد اکنون در چند ثانیه به اتمام می‌رسد.
  • احراز هویت را سریع و ایمن انجام می‌دهد.
  • فرآیند تأیید از راه دور بدون نیاز به خروج از منزل برای استفاده از خدمات را آسان می‌کند.
  • خدمات احراز هویت دیجیتال بر اساس مقررات سخت‌گیرانه و استانداردهای بالای حفاظت از داده‌ها ساخته شده‌اند که ایمنی داده مشتریان را با محافظت از آنها در برابر فعالیت‌های متقلبانه در اولویت قرار می‌دهند.

وقتی نوبت به احراز هویت دیجیتال می‌رسد، بخشی از موفقیت گسترده آن به دلیل سهولت استفاده است. راه‌حل‌های احراز هویت دیجیتال با ارائه دسترسی جهانی به خدمات مختلف از راه دور، مشتریان و کسب‌وکارها را نزدیک‌تر می‌کند.

مزایای احراز هویت دیجیتال برای کسب‌وکارها:

  • به شناسایی و مبارزه مؤثرتر با کلاه‌برداری کمک می‌کند.
  • نیاز به حضور فیزیکی را برطرف می‌کند.
  • این فرآیند اعتماد مشتریان را افزایش می‌دهد و از اعتبار کسب‌وکار محافظت می‌کند.

کسب‌وکارهایی که می‌خواهند از خود در برابر تراکنش‌های جعلی، جریمه‌های هنگفت عدم رعایت و از دست دادن شهرت محافظت کنند، باید به دنبال روش‌های ایمن شناسایی مشتری باشند. این فرایند بهترین راهکاری است که به کسب‌وکارها در مبارزه با تقلب و بهبود رضایت مشتری کمک می‌کند. امروزه مشتریان انتظارات زیادی دارند و می‌خواهند فرض کنند که داده‌های آنها در برابر نقض داده‌ها یا سرقت هویت محافظت می‌شود. به لطف احراز هویت دیجیتال، این فرآیند اکنون ساده و قابل اعتماد است.

سیتاد اپراتور اول سازمان فناوری اطلاعات به‌عنوان ارائه‌دهنده وب‌سرویس‌های استعلامی، بانکی و خدماتی، قادر است تمام نیازهای کسب‌وکارها را به شناسایی کاربران پاسخ دهد. بهره‌مندی از ارائه‌دهندگان متعدد برای وب‌سرویس‌های استعلام و احراز هویت یکی از راهکارهایی است که می‌تواند کیفیت موارد استعلام گرفته شده را افزایش و اطمینان خاطر بیشتری به کسب‌وکارها دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا ثبت درخواست خود می‌توانید با شماره 021-42861428 تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان سیتاد بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید جهت مشاهده لیست کامل سرویس‌ها این لینک را مشاهده نمایید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *