سرویس استعلام کدهای GTIN کالا و خدمات
سرویس استعلام کدهای GTIN کالا و خدمات مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران در بازارچه خدمات سیتاد
فرم درخواست مشاوره

سایر خدمات عمومی دولت

مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران

PGSB

شناسه جهانی قلم کالای تجاری [Global Trade Item Number](GTIN) یک شناسه بین‌المللی است که توسط سازمان جهانی GS1 ارائه شده و در بیش از 150 کشور دنیا در حال استفاده است. کد GTIN یک کد یکتا با تعداد ارقام به‌طورمعمول بین 8 تا 14 رقم است و در ایران نیز معمولاً کد 13 رقمی که با 626 شروع می‌شود مورداستفاده است.کد GTIN برای کلیه کالاها قابل صدور و قابل استفاده در بازرگانی داخلی و خارجی است و امکانات و مزایای فراوانی برای تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان و حتی خریداران به همراه دارد.

کد GTIN توسط مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات (نمایندگی سازمان GS1) صادر می‌شود.در صورت درخواست GTIN ابتدا باید نسبت به دریافت یک پیش‌شماره شرکتی اقدام شود.

فاز اول پورتال جامع مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران portal.gs1-ir.org  جهت سرعت بخشیدن و بهبود فرآیند کدگذاری به منظور دریافت GLN (کد مکان) و GTIN (کد قلم تجاری) راه‌اندازی شده است. در این سامانه اعضاء و نمایندگی‌ها می‌توانند برای دریافت کدها و همچنین استعلام کدها به این سامانه مراجعه نمایند. سرویس استعلام کدهای GTIN کالا و خدمات در بازارچه خدمات سیتاد در بستر PGSB قابل ارائه به کسب‌وکارهایی است که مجوز از مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران دریافت کرده باشند.

  • استعلام کدهای GTIN
  • کسب و کارها
فرم درخواست مشاوره (#9)